sestdiena, 2012. gada 15. septembris

punktu masāža - pēdām



Kopš seniem laikiem cilvēki izmanto tā sauktos dzīvības jeb bioloģiski aktīvos punktus. Uz pēdām atrodas punkti, kas attēlo visus mūsu ķermeņa orgānus, un iedarbojoties uz tiem, mēs mierīgi un efektīvi iedarbojamies uz visu organismu, labvēlīgi regulējot visas iekšējo orgānu funkcijas. Ķermeņa labo pusi pārstāv labās pēdas virsma, bet kreiso – kreisās pēdas virsma. Katrs no orgāniem atspoguļojas uz savas pēdas, piemēram, sirds – uz kreisās, bet aknas – uz labās pēdas. 
Bioloģiski aktīvi punkti uzlabo asinsriti, normalizē asinsspiedienu, rada dziļu atslābuma sajūtu, novērš miega traucējumus, atslābina muskuļus un remdē sāpes, uzlabo locītavu kustību apjomu, attīra ķermeni no kaitīgām vielām, atjauno hormonālo līdzsvaru, palīdz novērst menopauzes simptomus, uzlabo ādas tonusu, novērš gremošanas traucējumus, caureju, aizcietējumu, palēnina un padziļina elpošanu, uzlabo smadzeņu darbību un spēju koncentrēties, stimulē reproduktīvo sistēmu.
Punkti īpaši labi palīdz muguras sāpju un spriedzes radītu galvassāpju ārstēšanā. Nereti sēdoša darba darītājiem, kuriem sāp mugura, labāk palīdz nevis muguras, bet pēdu masāža. 
Papēdis saistīts ar orgāniem, kas ražo dzimumhormonus. Savukārt, lai stimulētu gremošanas sistēmas un tās fermentu darbību, jāmasē pēdas vidusdaļa. Pirksti atbild par degunu, tā blakusdobumiem, acīm. Pats galvenais – īkšķis, jo tā centrs ir galvas smadzenes tālāk nāk kakls, savukārt mugurkauls ir atrodams pēdas iekšpusē, kur tas stiepjas no paša īkšķa gala līdz papēdim, un tajā ir saskaitāmi visi mugurkaula skriemeļi. 
Muguras sāpes ir iespējams mazināt, masējot jau pieminēto pēdas iekšpusi, sākot no īkšķa gala līdz pat papēdim.
Saspringušus plecus, kas visbiežāk ir sēdoša darba rezultāts, var atslābināt, masējot uz pēdas mugurkaula vietu, īpašu uzmanību pievēršot zonai, kur veidojas pēdas izliekums. 
Kuņģa dedzināšanas gadījumā ir jāmeklē kuņģa zona, kas pēdā atrodas apmēram divu pirkstu platumā zem atbalsta zonas, kas ir aiz īkšķa. 
Aizcietējumi arī visbiežāk ir sēdošā darba sekas. Meklējam zarnu zonu, kas atrodas zem pēdas izvelvējuma. 
Sāpošs kakls un angīna nereti sekas apsaldētam kājas īkšķim. To tad arī masējam, kā arī īkšķa iekšējo pusi, kas pieguļ otram pirkstam. 
Kā darbināt aktīvos punktus
-Nedrīkst vienlaikus skatīties televizoru vai pļāpāt pa telefonu. 
-Ļoti svarīgi punkta masāžai veltīt visu uzmanību, tāpēc jāaiztaisa acis ciet, lai saglabātu enerģiju, jo tad ne tikai mehāniski iedarbina nervus, tātad pieslēdz arī smadzeņu potenciālu. 
-Ķermenim jābūt atslābinātam. 
-Vajag nevis stipri uzspiest, bet gan masēt aktīvā punkta vietu. To var darīt ar vienu pirkstu, var ar trim vai visiem pieciem pirkstiem, kas, salikti kopā, savilkti. 
-Ja masē pulksteņrādītāja virzienā, enerģiju uzlādē. Ja pretēji pulksteņrādītāja virzienam – enerģiju atbrīvo un viss negatīvais aiziet prom.
-Labākai masēšanas veids- ieelpot pilnas plaušas un elpas aiztures laikā veikt 7X  pulksteņrādītāja virzienā, 7X pretēji un atkal 7x pulksteņradītaja virzienā, kopā lai sanāk 21X vienā ieelpā.
-Masēšanu turpina, kamēr sajūt – aktīvais punkts kļuvis siltāks un nav tik sāpīgs vai vispār nesāp. Pirmajās dienās var sāpēt vairāk. Sāpju intensitāte katru dienu var atšķirties, atkarīgs cik liela problēma attiecīgajā orgānā.

vēl daudz interesanta - šeit: 
http://sejasjoga.1w.lv

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru